Ta bördan en dag i taget

Att ta bördan en dag i taget.

Jag insåg plötsligt att jag kände bördan av hela livet vid varje given tidpunkt. Sedan insåg plötsligt att det finns en väg ut för att känna bara en dag i taget och att bli av med nästan allt tryck.

Där kommer logiken och den psykologiska fördelen med att skapa ett långsiktigt mål och dela upp det i årliga och månatliga och dagliga små steg mot din längre resa.

Oroa dig inte, jag är precis som du. Jag har inte dokumenterat alla dessa i ord. Men bara att ha visionen om vart jag vill gå, inom vilket område och sedan vill jag tillämpa Kaizen för gradvisa förbättringar. Men det fungerar bra. Lita på mig.

Nu räcker det. Vi är alla på en resa. Ingen kommer att bli en superman eller spiderman över en natt, om de inte blir slagna av en magisk spindel eller något liknande. Så, varför du är orolig när alla är på den resan.