Jag åkte till Göteborg

Det har gått en månad sedan jag senast publicerade ett inlägg.

En hel del har hänt på en månad.

Bara de senaste två veckorna har jag varit medveten om de förändringar som skett i mitt liv. Inte bara förändringar i världen omkring mig, men jag kan se att jag förändras också. Allt omkring mig verkar vara mycket mer avslappnat och mer fritt. Det går att bevisa att livet handlar om perception. Jag behövde lite tid för mig själv för att få en bättre förståelse för vem jag är och de saker och människor som gör mig lycklig.

På bara en månad tror jag att jag har åstadkommit en hel del.

Det som jag talar om är inte mål som jag nödvändigtvis kan skriva ner, men det betyder inte att de är mindre viktiga än andra lång- och kortsiktiga mål som jag har. Dessa är:

  • Som jag har nämnt i tidigare; tankar på en tjej som jag en gång hade. För en månad sedan var jag i en ganska låg punkt i mitt liv. Bara en dag efter att jag publicerat den bloggen, bestämde jag mig för att sätta mig själv först och lämna allt helt. För första gången i mitt liv valde jag att göra något med bara mig själv i åtanke. Det gjorde ont, och det var det svåraste som jag någonsin behövt göra, men när jag ser tillbaka nu, så ser jag det bara som något som tog en hel del mod, styrka och hopp. Jag säger detta eftersom jag kan erkänna för alla att jag blir mycket fäst när jag är i ett seriöst förhållande. Jag måste säga att jag äntligen har börjat älska mig själv. Det är svårt att gå ifrån något du har varit engagerad i under en lång tid, och det enda sättet att göra det är att erkänna att du förtjänar bättre och att du inte kommer att nöja dig med mindre än vad du förtjänar.
  • Två dagar senare köpte jag spontant en biljett till Göteborg. Inte bara är jag en väldigt ospontan person (min ångest kommer i vägen), men jag hade aldrig gått på en resa helt ensam. Jag har några vänner som bor i Göteborg som erbjöd sig att visa mig staden. Hur kunde jag vägra en chans att komma undan och få mig att sluta tänka på allt annat? Så jag åkte. Jag lovar att jag ska dela med mig av detaljerna av den resan i ett annat inlägg. Jag tog massor av bilder och anteckningar så att jag kunde dela med er alla exakt vad jag höll på med och coola saker jag fick se. Minst sagt var resan en perfekt "minisemester" och det var precis vad jag behövde för att få mig lycklig igen. Jag hoppade ur min comfort zone och reste ensam till en stad som jag inte kände till.
  • Medan jag var i Göteborg fick jag ett meddelande på min telefon att någon hade kommenterat en av mina bloggar. Jag kollade upp det för att upptäcka att det var mitt ex. Sedan jag börjat blogga, hade jag tiggt och bett henne att läsa mina skrifter, eftersom de betydde mycket för mig. Hon sa alltid att hon aldrig hade tid. Så här var jag och åt pizza i Slottsskogen medan kärleken i mitt liv var hemma och äntligen tog del av mitt skrivande! Från det ögonblicket till slutet av min resa, pratade vi från och till. När jag kom hem möttes vi upp och pratade om allt; vad som fungerade, vad som inte fungerar, och hur man får vår relation att funka igen. Jag förlät henne, vi gick vidare, och är lyckligare nu än vi har varit på länge. Sara lärde mig vad det innebär att kämpa för min lycka, samtidigt som hon erkänner att hon också är en stor källa till lycka i mitt liv. När man är i en relation måste vi inse när det är bättre att lämna för gott, och när det är okej att testa gränserna för att se om det finns något värt att rädda. När allt kommer omkring, varför kasta bort något när det fortfarande finns något där värt att rädda?